Tastet de poesia pictòrica


Dos poemes de Rosa Maria Arrazola i Gemma Peres per anar obrint boca pel recital de demà de “Poesia amb accent pictòric”:

A pèl

 

Jo visc a pèl

rere la tramuntana

que et refreda

i rere els dits

que et cremen

les entranyes.

 

Rere les galtes

d’hivern vermelles

i rere els núvols

sense basardes.

 

Visc a l’escuma

que tapa engrunes,

a la cinglera

on llences les runes,

 rere les falques.

 

Jo visc a pèl,

en suspensió de pagament,

fent la traveta

a l’alè fraudulent,

rere la ràbia d’aquesta Europa

massa eloqüent

i mandataris poc fefaents.

 

Visc a la vora del penya-segat,

despacientada per l’endemà,

tota trencada, i xurriacada,

però disposada si cal saltar.

 

Visc sense res

i m’esforço a clavar

aquestes urpes a les arrels

i refuto l’infern

mentre prego als estels

que te m’acostis,

concupiscent,

que els meus mugrons

llueixen espendents

i no s’hi veu la crisi,

de moment.

                          Rosa Maria Arrazola, Llibre dels xiscles.

         ***

Calaixera

De tant en tant, quan els nens són fora,

m’enfilo i surto del moble, i dormo en el meu llit

amb les mans de la no soledat lligades a la cintura;

o en el teu, lluny del racó estret on m’arrauleixo

quan resto tancada i no em moc gens sobre el matalàs,

per no destorbar l’olor de la inquietud.

Sóc una dona en un calaix.

Any rere any, em muden de contrada,

quan tomba el desig, i les esperances, les meves,

es trenquen i no llueixen senceres i explosives

perseguint un trajecte llarg i coherent.

Sóc una dona en un calaix de vidre

que mai ningú no gosa fermar un cop obert.

                                  Gemma Peres, Des de les rajoles.

One thought on “Tastet de poesia pictòrica

Deixa un comentari

